DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 31.08.2009 20:19:56 

Projekt Pegasus

">
O STARGATE ATLANTIS
SGWG - webová strategie z prostředí hvězdné brány

 

EM generátor

Technologie - Ostatn

Toto zařízení vytváří velmi silné elektromagnetické pole, v němž přestává fungovat veškerá technika. Místní obyvatelé jsou tak chráněni před wraitskými loděmi, a tak i Wraithy samotnými. Generátor napájí jediné ZPM, které však nelze použít k napájení systémů na Atlantis - je jiného typu a je již zcela vyčerpané. Elektromagnetické pole, které generátor vytváří, nepokrývá celou planetu, a tak jsou obyvatelé nuceni žít v jeho blízkosti.

 

Genijská atomová bomba

Technologie - Ostatn

Tyto vyvíjené atomové bomby chtěli Geniové umístit do hibernujících Wraiských mateřských lodí a zničit je. Po sekání s lidmi z Atlantidy měly být atomové bomby ještě obohaceny C4. Avšak Geniové měli řadu nedostatků - nedostatečnou ochranu před zářením, problémy s čištěním uranu a chybělo jim ještě mnoho let výzkumu, než by mohly být atomové bomby použity. S tímto jim ale pomohl dr. McKay.

První bomba byla otestována společně s Genii, další dvě pak byly vyměněny za C4 a použity ke zničení dvou mateřských lodí na orbitě planety s Atlantis.

 

Genijské vysílačky

Technologie - Ostatn

Geniové je používali ke komunikaci a oznámení příchodu cizinců na planetu, aby byla v podzemním komplexu omezena činnost, a tím nebyl jejich výzkum odhalen.

 

Genijské zbraně

Technologie - Ostatn

Účinné střelné zbraně sloužící k obraně Geniů. Mnohokrát je také použili při přepadeních nebo při útoku na Atlantis. Jsou dosti podobné pozemským zbraním, ale nejsou na takové úrovni.

 

Genijský komplex

Technologie - Ostatn

Geniové v tomto komplexu, který je umístěný v podzemí, již několik desítek let tajně vyvíjejí atomové bomby. Všem cizincům předstírají, že jsou pouze prostými farmáři, aby jejich výzkum nebyl vyzrazen Wraithům.

 

Lék proti wraitskému hladu

Technologie - Ostatn

Dr. Zaddik po nálezu mladého Wraita vyvíjel sérum, díky kterému by Wraithové mohli jíst normální potravu místo vysávání lidské životní síly, ale nepodařilo se mu to. Jeho lék neúčinkoval a hlad u Wraithů ještě zhoršoval.

 

Olesijská loď

Technologie - Ostatn

Tuto loď použila rasa Olesianů k zahnání vězňů a záchraně teamu pplk. Shepparda, když přistáli ve zdejší trestanecké kolonii a byli obklíčeni trestanci. Poté doprovodila puddle jumper z trestaneckého ostrova do jejich města.

 

Protein znemožňující Wraithům vysávání energie

Technologie - Ostatn

Jedná se o látku, která znemožňuje Wraithům vysát z člověka jeho životní energii. Při krmení vypouští Wraithové do těla enzym, který vysátí energie umožní, ale tento protein tomu brání a vytváří reakci, při níž vnikají toxiny, které Wraitha otráví. Lék má také své negativní účinky - u 50% lidí, kterým je naočkován, způsobuje selhání plic a následnou smrt.

 

Rononova zbraň

Technologie - Ostatn

Účinná zbraň, která je podle nastavení schopna buď pouze omračovat nebo i zabíjet. Je velice podobná Wraithským omračovačům, ale na rozdíl od nich je omračovací paprsek červený. Zbraň zřejmě používali i bývalí vojáci na Rononově domovské planetě - Satidě.

 

Úkryt ZPM

Technologie - Ostatn

Bratrstvo Quidosan kdysi dostalo od Antiků ZPM, aby jej střežilo, než se pro něj některý z Antiků vrátí. ZPM bylo tedy ukryto. K jeho nalezení vede devět kamenů s čísly, které jsou ukryty na různých místech planety. Po správném vložení do podstavce (tak, aby byl jejich součet v každém směru 15) a přiložení rukou otevřou úkryt se ZPM. Při špatné kombinaci je člověkovi, který přiloží ruce, vyražen znak Bratrstva a on umírá.

 

Wraithský enzym

Technologie - Ostatn

Tento enzym je vypouštěn při krmení Wraithy to těla oběti. Dočasně posiluje člověka, aby nezemřel. Enzym je do těla vypouštěn pomalu, ale při smrti Wraitha je tělo oběti tímto enzymem zaplaveno. Člověk pak získá neuvěřitelnou sílu, jeho mozkové procesy jsou však ovlivněny a tělo si na enzymu vytváří závislost. Jestliže enzym není do těla dodáván, člověk, která je bez lékařského dohledu, umírá. Závislost se vytváří i podáním do těla např. injekcí, ne pouze Wraithy.

 

Záchranné kóje

Technologie - Ostatn

Tyto záchranné kóje mají za úkol udržovat člověka, který je do nich umístěn, ve stázi. Byly nalezeny na nižší orbitě planety v systému Cohall. V případě, že je tělo ve stavu, kdy všechny důležité orgány selhávají a tělo nemůže být znovu oživeno, má kóje bezpečnostní mechanismus - tzv. Vtisknutí. Vědomí člověka je tak uloženo do krátkodobé paměti a paprskem je pak vědomí přeneseno do člověka, který se ke kóji přiblíží.

Vtisknutí je pouze dočasné, vydrží jen několik hodin. V tomto čase je člověk ovládán cizím vědomím, aniž by se mohl jakýmkoliv způsobem bránit. Tento mechanismus byl do kójí zabudován, aby se umírající člověk mohl naposledy rozloučit nebo oznámit, co se mu přihodilo, když musel opustit loď právě v kóji.

 

Autodestrukce

Technologie - Wraithské

Wraithové, aby nepadli do rukou nepřítele, mají na svém těle umístěno autodestrukční zařízení, které je dokáže zničit. Aktivuje se stisknutím tlačítka na hrudi - to se rozsvítí a zařízení i s Wraithem exploduje.

 

Datové zařízení

Technologie - Wraithské

Toto zařízení získali Genové ze zřícené Wraithské stíhačky. Obsahuje informace o mateřské lodi, ze které stíhačka pochází, ale i polohy dalších Wraithských lodí v galaxii Pegasus.

 

Energetický transformátor

Technologie - Wraithské

Tento transformátor přeměňuje surovou energii na specifický vysoce stabilní energetický proud, který je potřeba k aktivaci transportního zařízení Wraithské stíhačky. Dr. Zelenkovi se podařilo vytvořit vlastní energetický transformátor použitelný pro napájení transportního zařízení.

 

Granát

Technologie - Wraithské

Toto wraithské zařízení má oválný tvar. Nejprve se otevře, pootočí a poté se zavře, což ho aktivuje. Začne červeně blikat a po krátké době dojde k explozi.

 

Křižník

Technologie - Wraithské

Wraitské plavidlo, které má menší velikost než mateřská loď. Často mateřské lodě doprovází. Křižníky jsou také vybaveny hyperprostorovými motory pro mezihvězdné cestování a účinnými zbraněmi. S křižníky se expedice setkala při obléhání Atlantis a dále v díle 2x13, kdy křižníky zachytili nouzový signál a přiletěly až k Atlantis.

 

Laboratoř

Technologie - Wraithské

Laboratoř je chráněna nějakým druhem pole, které zvenčí vypadá jako skála. Může jím projít jen bytost s Wraithskou DNA V této laboratoři se pokoušel jeden Wraithský vědec o genetickou úpravu DNA lidí.. Snažil se uděl proces krmení více efektivní, ale ostatní Wraithové s ním nesouhlasili. Neuspěl, ale genetický zásah dal lidem nové schopnosti - vycítit Wraithy a poslouchat komunikaci mezi nimi.

 

Mateřská loď

Technologie - Wraithské

Mateřské lodě Wraithů jsou vybaveny nedokonalým hyperpohonem, kvůli kterému musí cestovat ve skocích - tj. loď musí při svém letu udělat několik přestávek než mohou pokračovat dále. Na lodi jsou hangáry se stovkami stíhaček a po celé lodi mají Wraithové hibernační komory, ve kterých přečkávají období, kdy nesklízejí. Jsou zde i vězení, ve kterých Wraithové drží lidi sloužící ke krmení. Lodě jsou samozřejmě vybaveny i zbraněmi.

Podle informací z datového zařízení, které získala expedice od Geniů, se v galaxii Pegasus nachází nejméně 60 těchto mateřských lodí. Jedna z mateřských lodí byla zničena při zkoušce Genijské atomové bomby, druhá byla zničena Antickým obranným satelitem a další čtyři byly opět zničeny atomovými bombami. Mateřská loď může přijmout opatření, která zabraňují asgardskému transportéru přenos zbraní na jejich palubu.

 

Omračující zbraň

Technologie - Wraithské

Slouží k omráčení oběti, jelikož Wraithové nemají v úmyslu zabíjet lidi svými zbraněmi - potřebují je ke krmení. Zbraň střílí modré energetické paprsky, které mají za úkol paralyzovat cíl, aby mohl být chycen. Na opačné straně zbraně je dlouhá špičatá část, kterou může být nepřítel probodnut - využil toho mjr. Sheppard k likvidaci Wraithské královny.

Wraithové používají také menší verzi Wraithského omračovače. Ta také působí pouze krátkodobou paralýzu - nezabíjí. Je používána jak Wraithy, tak i expedicí na Ataltnis - např. při přepadení Geniů v epizodě 2x17.

 

Sledovací zařízení

Technologie - Wraithské Přívěšek

Toto zařízení bylo umístěno v přívěšku, který nosila Teyla, a proto na ni téměř na každé planetě čekali Wraithové. Přívěšek vysílá slabý signál o poloze nositele, který Wraithové sledují, aby věděli, kam se vydat sklízet. Přívěšek musí být aktivován člověkem s antickým genem.

Zařízení na sledování Štvanců

Toto zařízení bylo voperováno do zad Ronanu Dexovi Wraithy. Jedná se o sledovací zařízení, kterým je možné určit polohu nositele. Wraithové pak člověka pronásledovali, zřejmě to byl druh jejich zábavy. Pokud se člověk s tímto zařízením zdržel u nějakých lidí, Wraithové na ně dříve nebo později zaútočili. Sledovací zařízení se podařilo Ronanovi odstranit s pomocí dr. Becketta.

 

Sonda

Technologie - Wraithské

Je vysílána na planety, aby provedla průzkum a získané informace doručila zpět Wraithům. Ti pak mohou vyslat na planetu své lodě pro obyvatele planety. Sonda může být vyřazena silným elektromagnetickým polem, které vytvářel EM generátor na planetě M7G-677.

 

Stíhačka

Technologie - Wraithské

Wraithská stíhačka je stejně jako puddle jumper schopna cestovat Hvězdnou bránou. Stíhačka je vybavena vlastním DHD, účinnými zbraněmi a transportním zařízením, které je určeno pro sklízení potravy, ale pilot je může použít i k vlastnímu transportu na povrch planety. Stíhačka může také cestovat ve vesmíru a je pilotována jedením pilotem, při svém letu vydává silný hluk, který informuje lidi o příchodu Wraithů.

 

Transportní zařízení

Technologie - Wraithské

Toto zařízení umístěné na stíhačce rozkládá pomocí paprsku lidi, poté je ukládá do paměti a na mateřské lodi je opět zhmotňuje. Wraithové takto sbírají lidi určené pro krmení. Po zhmotnění člověk upadá do bezvědomí - stejně jako při zásahu Wraithskou zbraní. Wraith se může rovněž transportovat ze stíhačky na povrch planety (např. na Atlantis).

 

Virus

Technologie - Wraithské

Tímto virem byla infikována loď Daedalus. Virus neustále mění svůj kód a rozšiřuje se. Jeho úkolem je získat klíčové systémy lodi, ovládnout ji a nakonec ji dopravit Wraithům, aby měli prostředek k cestě na Zemi. Virus se aktivoval při návratu do galaxie Pegasus. Jeho kód se dokáže při pokusu o smazání zkomprimovat na malou velikost, uložit např. do navigačního počítače X-302 a po restartu systémů lodi se velice rychle rozšiřuje a znovu ovládá loď

 

Vysílač

Technologie - Wraithské

Vysílač vysílá signál Wraithským lodím o své poloze, Wraithové je nosí na ruce. Pokud Wraith havaruje, aktivuje zařízení, aby přivolal pomoc. Lze jej opět vyřadit silným elektromagnetickým polem.

Autodestukční zařízení

Technologie - Pozemské

Expedice se připravila i na případ, že by město mohlo padnout do rukou Wraithů. Po zadání dvou autodestrukčních kódů do počítače dojde k přetížení naquadahových generátorů a město bude nenávratně zničeno.

 

C4

Technologie - Pozemské

Velice účinná výbušnina. Mjr. Sheppard ji představil rase zvané Geniové. Ti s její pomocí chtěli kácet stromy, ale ve skutečnosti ji chtěli použít k vylepšení své atomové bomby. Později pro C4 vtrhli i na Atlantis.

 

EM generátor

Technologie - Pozemské

EM generátor dokáže vyslat silný elektromagnetický impuls, který vyřadí veškerou elektroniku. McKay jej chtěl použít ke zničení smrtícího nanoviru poté, co se rozšířil na většinu personálu města. Bohužel byl příliš slabý, a proto musel být použit přetížený naquadahový generátor.

 

Kombinézy

Technologie - Pozemské

Tyto ochranné obleky chrání nositele před vysokými dávkami radiace nebo před virovým ohrožením či nedýchatelnou atmosférou. Ochranná kombinéza je vybavena dýchacím přístrojem. Byla použita při rozšíření nanoviru na Atlantis (město díky ní nechalo personál v kombinézách volně procházet izolovanými sekcemi), dále na planetě s mlhou nebo na planetě s vysokou sluneční radiací, kde se bez ní dr. McKay nemohl obejít :).

 

Kompas

Technologie - Pozemské

Jednoduchý pozemský kompas, který si poručík Ford vzal s sebou do galaxie Paegasus. Dr. McKay jej využil k určení polohy EM generátoru na planetě M7G-677.

 

Lodě X-304

Technologie - Pozemské Loď Daedalus

Sesterská loď Prométhea. Jde o novou pozemskou vesmírnou loď schopnou cestovat mezi galaxiemi. Tato loď je vybavena mnohými asgardskými technologiemi - hyperpohonem, díky kterému lze cestovat ze Země na Atlantis za pouhých 18 dní (se ZPM za 4 dny), štíty, které chrání loď před útoky nepřátel, dále transportním zařízením a podsvětelnými motory. Z pozemských technologií je na lodi několik letounů X-302 a zbraňové systémy. Velitelem lodi je plk. Stephen Caldwell a na agardské technologie dohlíží Hermiod. Loď udržuje spojení mezi Zemí a základnou Atlantis, zajišťuje dodávky zásob a převoz členů expedice. Mnohokrát také pomohla při boji s Wraithy či průzkumu nově nalezených technologií (např. Aurora).

 

MALP

Technologie - Pozemské

Sonda MALP se vysílá na planety před příchodem jednotlivých teamů. Zjišťuje, zda je na planetě vhodné prostředí pro člověka. Je vybavena kamerou, mikrofonem a termovizním viděním a ovládá se radiovým signálem ze základny. Dokáže určit složení atmosféry, množství radiace, aj.

 

Naquadahový generátor

Technologie - Pozemské

Zařízení, které dokáže z naquadahu generovat velké množství energie. Expedice generátory využila k napájení jednotlivých částí města po úplném vyčerpání ZPM. Naquadahový generátor byl také použit k napájení obranného satelitu umístěného na okraji sluneční soustavy s Atlantidou. Zdokonalenou verzi generátoru použil dr. McKay k aktivaci ovládacího křesla, aby zastavil útok wraitských stíhaček.

Tuto technologii získala SG-1 od přátelské rasy - Orbánců. Jejich zařízení je však trochu odlišné od toho pozemského. Generátor je možné použít k napájení Hvězdné brány a při přetížení jako účinnou bombu.

 

Noční vidění

Technologie - Pozemské

Noční vidění použila expedice pod vedením plk. Summera na planetě Athosanů.

 

Notebook

Technologie - Pozemské

Celá expedice je vybavena notebooky. Členové expedice na nich provádějí různé simulace, píší hlášení, nebo jim slouží k propojení s různými antickými technologiemi. Podle loga na honí straně se jedná o značku Dell.

 

Průzkumná sonda

Technologie - Pozemské

Sonda byla původně určena pro průzkum atmosféry plynného obra. Byla však použita k prozkoumání vnitřku pole dilatujícího čas. Po vypuštění ze spodní části puddle jumperu se sonda otevřela a rozdělila na dvě části, které byly propojené lanem dlouhým stovky metrů. Jedna část sondy tak byla nad polem a druhá část měla získávat telemetrii pod polem dilatujícím čas. Sonda však byla zničena slapovými silami při pokusu projít polem.

 

Retrovirus

Technologie - Pozemské

Díky tomuto retroviru by bylo možné odstranit z DNA Wraithů část z eratuského brouka a ponechat pouze lidskou. Retrovirus účinkoval postupně, avšak ne tak, jak měl. Měl přesně opačný účinek. Jediná možnost zvrácení jeho účinků je podání klonovaných buněk z eratruského brouka, které změny v DNA napraví.

Nová upravená verze Beckettova retroviru, již byla schopna oddělit lidskou část od té wraithské. Byla odzkoušena na Wraithovi, kterého později pojmenovali jako Michael. Retrovirus způsoboval úplnou amnézii a bylo jej nutné dodávat do těla pravidelně. Jeho vysazení znamenalo návrat k původnímu stavu - Wraithskému.

 

Vysílačky

Technologie - Pozemské

Vysílačky slouží k rychlé komunikaci mezi jednotlivými členy expedice. Je jimi vybaven téměř každý, takže pokud je potřeba někoho okamžitě přivolat (např. lékaře), je okamžitě k dispozici.

 

Zbraně

Technologie - Pozemské

Railgun, Dělostřelecký granát, Omračující granát, Kouřový granát, P-90, ...

Pokud by se našel nějaký milovník SG a zbraní a napsal by mi k nim popisy, tak bych byl moc rád :), pro případnou spolupráci pište na e-mail. díky

Detektor známek života

Technologie - Antické

Toto zařízení je standardně na každém puddle jumperu. Vejde se do dlaně a je na něm možné pozorovat polohu a pohyb živých objektů kolem sebe, a tak je možné objevit skryté nepřátele či se ukrýt před blížícím se nebezpečím.

Na display se zobrazují v podobě malých čtverečků všechny živé formy života v okolí - a to včetně Wraithů.

 

DHD

Technologie - Antické

DHD neboli ovládací panel je umístěn téměř u každé Hvězdné brány a obsahuje zdroj energie. Slouží k zadání adresy a otevření Brány po stisknutí sedmi symbolů na panelu a prostředního "aktivačního" tlačítka.

DHD na planetách vypadá jako v naší galaxii, jen je stejně jako Brána modré. K zadávání adres u Bran, které jsou umístěny ve volném vesmíru, slouží DHD, která jsou umístěna přímo na lodích (v puddle jumperu nebo wraithské stíhačce). Vypadají odlišně od standardních DHD - mají šestiúhelníkový tvar a jsou tvořena tlačítky s jednotlivými symboly a uprostřed nich se nachází tlačítko pro aktivaci Brány.

Ovládací panel na Atlantidě má v sobě jako jediný v galaxii Pegasus umístěn krystal, který umožňuje spojení zdejší Brány s Bránou pozemskou. Krystal se dá z panelu vyjmout a nainstalovat do jiného DHD. Panel obsahuje ještě tlačítko, které zapíná a vypíná šít na Bráně.

 

Hologram

Technologie - Antické

Antikové po sobě ve městě zanechali hologram, který popisuje jejich příchod do galaxie Pegasus i jejich velkého nepřítele. Jde o trojrozměrnou projekci, která je promítána tehdy, když se někdo postaví na vyvýšené místo u konzole. Tuto technologii objevil po příchodu Expedice do města dr. Beckett.

 

Hvězdná brána

Technologie - Antické

Hvězdná brána je zařízení, které je schopné pomocí uměle vytvořené červí díry přepravovat lidi nebo věci mezi planetami - vzdálených mezi sebou i několik tisíc světelných let. Tato zařízení byla vytvořena a rozmístěna na planetách v mnoha galaxiích ve vesmíru rasou zvanou Antikové.

Hvězdná brána má tvar kruhu, jehož průměr je asi 6 metrů a váží okolo 29 tun a je vyrobena z mimozemského materiálu zvaného naquadah, který je schopen absorbovat velké množství jakéhokoli druhu energie.

Na jejím okraji je rozmístěno 9 zámků (chevronů) a 36 symbolů tvořených hvězdnými konstelacemi. Pokud na Bráně dojde k uzamčení nejméně 7 zámků, dojde k velkému výboji energie a otevření tunelu mezi dvěma Branami - tzv. červí díry. Prvních šest symbolů určuje polohu Brány ve vesmíru, 7. symbol je výchozí bod (u každé Brány je unikátní) a v případě zadání 8. symbolu se jedná o označení jiné galaxie, ale k tomu je zapotřebí velké množství energie.

Po průchodu skrz horizont událostí, je objekt dematerializován, poté dopraven ke druhé Bráně, kde je opět zmaterializován. Aby k transportu objektu došlo, musí horizontem událostí projít celý - Brána totiž objekty přesouvá pouze v celku. Červí díra může být otevřena pouze 38 minut, nedojde-li k nějaké poruše (působením gravitačních deformací černé díry, apod.).

Brány v galaxii Pegasus mají odlišný vzhled od Brány na Zemi. Chevrony mají modrou barvu a nezapadávají tak jako na Zemi. Symboly jsou rovněž odlišné. Při zadávání adresy se kruh se symboly neotáčí - symboly se po kruhu pohybují a zastaví se až pod příslušným chevronem. Brány se v této galaxii vyskytují i ve volném vesmíru na orbitách planet. Jsou napájeny pomocí tří zařízení, které jsou umístěny po obvodu Bran.

Brány v této galaxii umí používat i velice primitivní rasy, které je používají např. k obchodování s jinými planetami a mnozí z nich vědí o jejich stavitelích.

Brána umístěná ve městě Atlantis je v galaxii Pegasus jako jediná schopna otevřít červí díru na Zemi, a to pomocí krystalu ve zdejším DHD.

 

Loď Aurora

Technologie - Antické

Loď byla nalezena po připojení nového ZPM ze Země. Loď byla po bitvě s Wraithy velice poškozena, ale dr. McKayovi se podařilo znovu spustit podporu života. Na lodi byly objeveny tisíce stázových komor, v nichž byli ve stázi Antikové, kteří mezi sebou stále komunikovali, ale jejich stáří již nedovolovalo jejich oživení.

 

Loď Orion

Technologie - Antické

Antická válečná loď stejného typu jako již dříve nalezená Aurora. Její původní jméno je Hipaferalkus - podle antického generála, ale pplk. Sheppardovi se nezamlouvalo, a tak ji nazval Orion. Loď byla nalezena na planetě Taranis - na antické základně umístěné uprostřed supervulkánu. Sama loď je vybavena štíty, hyperpohonem, antickými střelami, ... , ale po prozkoumání bylo nutné všechny tyto její systémy kvůli značnému poškození opravit. Loď byla málem při explozi vulkánu zničena, ale Rodneymu se podařilo včas otevřít hyperprostorové okno alespoň na několik sekund a loď dopravit na oběžnou dráhu planety.

 

Město Atlantis

Technologie - Antické

Město Antiků - Atlantis bylo původně umístěno na Zemi v místech dnešní Antarktidy. Po vypuknutí moru se Antikové rozhodli přesunout do nové galaxie Pegasus i s městem. Zde ale narazili na nového nepřítele - Wraithy, se kterými nejdříve vedli válku, ale nakonec se rozhodli město opustit. Nechali jej tedy potopit do oceánu, aby je před svým nepřítelem ukryli a vrátili se zpět na Zemi.

Město bylo objeveno až za 10 000 let expedicí ze Země, kterou vedla dr. Elizabeth Weirová. Pozemšťané začínají tedy město i jeho technologie prozkoumávat a snaží se je ochránit před možným útokem nepřítele Antiků - Wraithy.

Po příchodu expedice město začíná ožívat - všude se začínají rozsvěcovat světla a spouštět dosud vypnuté systémy. Expedice zjišťuje, že město se nachází několik set metrů pod hladinou místního oceánu. Energie, potřebná k udržení štítu, již začíná docházet a město bude zatopeno. Antikové však město pro tento případ vybavili pojistkou - mechanismem, který město ještě před úplným zhroucením šítu vyzdvihne zpět na hladinu oceánu.

Město se nachází v místním oceánu, leží několik minut cesty puddle jumperem od pevniny a je tvořeno 6-ti rameny.

Řídící místnost s Hvězdnou bránou

Jde o obrovskou místnost, v jejíž snížené části je umístěna Hvězdná brána. Nad ní je otevírací strop, kterým se dá z hangáru k Bráně dopravit puddle jumper. Od Brány vedou schody k řídící části i do ostatních částí města. V řídící místnosti se nachází antické systémy, díky nimž lze spravovat celé město, řídit rozvody energie, uzavírat jednotlivé části, komunikovat s ostatními částmi města. Je zde i verze nového DHD k zadávání adres a tlačítko na aktivaci a deaktivaci štítu na Bráně, senzory města i dalekého vesmíru, a další technologie...

Hangár s puddle jumpery

Byl rovněž objeven při prvním průzkumu Atlantidy. Jsou v něm umístěny v jednotlivých podlažích desítky Antických lodí (mjr. Sheppard je pojmenova puddle jumpery), které jsou schopné cestovat Hvězdnou bránou. Hangár se nachází přesně nad místností s Hvězdnou bránou a vede z něj otevírající se strop jak do prostoru Hvězdné brány, tak i ven z města (ten objevil dr. Zelenka :) ).

Holografická místnost

Tuto místnost objevil dr. Beckett při prvotním průzkumu města. Může zde být promítán jako hologram v 3D zobrazení jakýkoli obraz. Expedice se zde dozvěděla informace o Anticích a jejich nepříteli. Na stropě této místnosti lze rovněž promítat mapu místní galaxie. Hologram se spouští stoupnutím na vyvýšené místo u konzole.

Zasedací místnost

Místnost s dlouhým stolem a řadou židlí, v níž probíhají instruktáže před misemi, porady nebo se zde řeší problémy - ať již obrana města či záchranné plány. Konají se zde i jednání s návštěvníky Atlantidy (např. s Atharou). Místnost se nachází poblíž řídící místnosti a prostoru Hvězdné brány.

Lékařské oddělení

Zde se dr. Carson Beckett a další lékaři starají o raněné a nemocné. V této sekci města je i množství lékařských zařízení, která lékaři teprve prozkoumávají. Dr. Beckett zde také vytvořil způsob, jak aplikovat Antický gen těm, kteří jej nemají, nebo zde pracoval na retroviru, který měl změnit wraithskou DNA zpět na lidskou.

Pokoje pro obyvatele města

Jedná se o obytné části Atlantidy, ve kterých žijí všichni obyvatelé Atlantidy - Athosiané, členové Expedice i hosté.

Laboratoře

Celé město je poseté Antickými vědeckými výzkumnými laboratořemi, a to různého typu. Expedice objevila laboratoře, v nichž Antikové zkoumali energetické bytosti, nanoviry, ale také laboratoř se stázovou komorou, ale to je jen zlomek toho, co se dosud podařilo prozkoumat...

Místnost s moduly ZPM

V této místnosti se nachází panel, v němž jsou umístěny tři moduly Antického zdroje energie - ZPM. Právě odtud se napájí veškeré systémy Atlantidy a to včetně silového pole kolem města.

Celé město může být (při dostatku energie) chráněno štítem, který vydrží i bombardování nebo ponoření do oceánu. Z každého terminálu ve městě se dá dostat do Antické databáze, která obsahuje veškeré Antické poznatky. Město ještě obsahuje hyperpohon, díky kterému Antikové přesunuli své město ze Země, nouzový mechanismus, který při kritickém množství energie oddělil město ode dna oceánu. Město má také řadu hromosvodů a 4 zemnící stanice, do kterých jsou chodby ve městě schopny odvádět velká množství energie. Ve městě jsou také transportní zařízení, která slouží k rychlému přesunu do různých částí města.

Expedici se podařilo prozkoumat pouze zlomek města a další sekce města, laboratoře a technologie teprve čekají na prozkoumání...

 

Nouzový mechanismus

Technologie - Antické

Město Atlantis bylo opatřeno mechanismem, který oddělil město ode dna oceánu v případě, kdy docházela energie v ZPM a město by tak mělo být zcela zatopeno. Díky mechanismu tak Expedice po příchodu s městem vyplula na hladinu.

 

Obranný satelit

Technologie - Antické

Ve sluneční soustavě, v níž se nachází město Atlantis, Antikové rozmístili obranné satelity, které jsou schopné účinně ničit wraitské lodě i mateřské.

Satelity ale byly časem zničeny až na jediný. Ten náhodně objevila Expedice a rozhodla se jej znovu zprovoznit. Po prvním výstřelu se podařilo jednu z wraitských lodí zničit, poté však došlo k přetížení a ke zničení celého satelitu.

 

Ochranný štít města

Technologie - Antické

Tento štít obklopuje celé město a chrání je nejen před útoky nepřátel, ale i před přírodními katastrofami. K jeho provozu je potřeba extrémního množství energie ze ZPM - naquadahové generátory na napájení nestačí. Štít také chránil město před vodou, když bylo potopeno pod hladinu oceánu. Štít lze napájet i surovou energií z blesků - tuto metodu použil McKay při bouři, aby město zachránil.

 

Osobní štít

Technologie - Antické

Tento štít zaručuje tomu, kdo jej nosí, naprostou nezranitelnost - chrání jej před střelbou, pádem, silným energetickým polem, apod. Po aktivaci vytvoří kolem osoby zelené silové pole, kterým však nepronikne ani jídlo ani pití. Štít si po spuštění zapamatuje svého nositele a pak již na nikom jiném nefunguje, vypíná myslí - stačí se na vypnutí soustředit.

 

Ovládací křeslo

Technologie - Antické

Toto křeslo potřebuje ke své činnosti napájení z Antického zdroje energie ZPM nebo velmi výkonného naquadahového generátoru. Nachází se na všech Antických základnách - je na Antarktické základně i na Atlantidě. Lze pomocí něj ovládat některé antické systémy a to i Antické střely, kterými lze zaútočit na určitý objekt. Tato technologie se řídí myšlenkami a k jejímu ovládání je také potřeba Antický gen.

Ke křeslu lze připojit i puddle jumper a dálkově jej ovládat. Expedice toho chtěla využít k dopravení nukleární hlavice do Wraithské mateřské lodi.

 

Projekt Arcturus

Technologie - Antické

V laboratoři na opuštěné a zcela zničené planetě Antikové vyvíjeli zcela nový, nevyčerpatelný zdroj energie, proti kterému by ZPM bylo jako "alkalická baterie". Jednalo se o projekt Arcturus, tento zdroj by čerpal energii z vakuové energie našeho časoprostoru.

Při provozu tohoto zařízení však nepředvídatelně vznikají částice, které působí jako silná radiace, narušují ochranný obal zařízení a způsobují jeho přetížení - to se snaží vyrovnat zbraň umístěná nad antickou základnou. Zařízení pak bylo při testu dr. McKaye zničeno i s pěti šestinami sluneční soustavy.

 

Průchod a dilatační zařízení

Technologie - Antické

Toto místo vytvořili Antikové pro ty, kdo se chtějí povznést a přitom chtějí být chráněni před Wraithy. V horském hřebenu se nachází jednosměrný průchod s energetickou bariérou, kterým se dá dostat dovnitř. Za průchodem plyne čas několikanásobně rychleji. Pokud se člověk dotkne bariéry, je vtažen dovnitř, ale neživé předměty lze vytáhnout. Zvenčí je vidět skrz, zevnitř má bariéra černou barvu a odráží jakékoliv objekty (i střelbu). Bariéra souží jako kompenzace mezi oběma časy, jinak by byl procházející objekt roztrhán v důsledku časových deformací. Zařízení na dilataci času je zřejmě umístěno v kráteru a je napájeno jedním zdrojem ZPM.

 

Puddle Jumper

Technologie - Antické

Jedná se o malou Antickou loď, kterou takto pojmenoval mjr. John Sheppard. Loď má válcovitý tvar a je schopna cestovat skrz Hvězdnou bránou i létat ve vesmíru.

Ve předu jsou dvě místa pro piloty a v zadní části je prostor pro náklad i několik osob. Mezi přední a zadní částí jsou uzavíratelné dveře. Do lodi se nastupuje zezadu, kde jsou vyklápěcí dveře. K ovládání lodi je třeba mít Antický gen a loď se řídí pomocí myšlenek. Loď má také výsuvné motory a je vybavena zbraňovými systémy, které obsahují Antické střely a výborné maskování, které Wraithové neodhalí. V přední částí mezi piloty je umístěn ovládací panel (DHD), díky kterému je možné otevřít Bránu ve vesmíru. Součástí vybavení jumperu je i detektor známek života.

Největším odborníkem na systémy puddle jumperů na Atlantidě je Čech dr. Radek Zelenka, který přišel na způsob, jak zasunout motory, a tím zachránil celý Sheppardův team.

 

Senzory

Technologie - Antické Vnitřní senzory města

Město Atlantis disponuje vnitřními senzory, které jsou tak jako detektor známek života schopny zjišťovat známky život ve městě a jejich polohu. Dokáží také rozlišit typ známky života - zda patří lidem či někomu jinému. Senzory také dokáží zjistit přítomnost nějaké infekce či viru u nakažených osob. Pokud jsou nakažení ve městě zjištěni, město začne samovolně uzavírat jednotlivé části, aby zabránilo rozšíření nákazy.

Vesmírné dálkové senzory

Vesmírné dálkové senzory po nasměrování umožňují prozkoumávat vzdálené části vesmíru a zobrazovat v nich lodě. Expedice je použila k objevení Wraitských lodí. Byly objeveny zcela náhodou dr. Zelenkou.

 

Stázová komora

Technologie - Antické

Tato komora dokáže vyvolat umělý spánek a pozastavit lidské životní funkce, ale nedokáže zcela zastavit proces stárnutí. Komora se dá nastavit, aby po určitých časových úsecích člověka opět probudila. Člověk tedy v této stázové komoře může přežít i několik tisíc let.

V jedné z těchto komor na Atlantidě byla nalezena dr. Weirová, která byla nalezena po 10 000 letech. Ve stázových komorách byla rovněž umístěna posádka Antické válečné lodi se jménem Aurora, posádka by však proces oživení již nepřežila. A tuto komoru na Antarktické základně na Zemi použil i plk. O'Neill.

 

Stroj času

Technologie - Antické

Jedná se o upravený puddle jumper, který má v zadní části podlouhlé zařízení, schopné cestovat časem. Zařízení vyvinul Antik se jménem Janus, ale po přesunu dr. Weirové do minulosti jej musel zničit (avšak SG-1 tento stroj času nalezla, takže není jisté, jestli nebyl pouze dopraven do jiné galaxie?!).

 

Střela

Technologie - Antické

Velké množství těchto střel může zničit jakoukoli loď. Střela je ovládána z Antického křesla a řídí se myslí. Po aktivaci se rozsvítí a zamíří na cíl, ale lze ji i opět vypnout. Střelami jsou vybaveny všechny puddle jumpery, ale i antické základny. Zbraň použila SG-1 při obraně Země před Anubisem, ale i mjr. Sheppard ke sestřelení Wraithských stíhaček.

 

Štít na bráně

Technologie - Antické

Hvězdná brána na Atlantidě je stejně jako pozemská Brána chráněna před nevítanými hosty štítem. Tvoří jej silové pole, které se při otevření Brány zvenčí samo aktivuje. Zapíná a vypíná se pomocí tlačítka na ovládacím panelu (DHD).

Silové pole je umístěno blízko horizontu událostí a proto není možné, aby se jakákoli hmota reintegrovala (zhmotnila) a dostala se do města. Město Atlantis je tak chráněno před Wraithy i dalšími nepřáteli (případně zbraněmi, které jsou Bránou poslány).

Expedice používá k rozpoznání příchozích stejně jako SGC signál s jedinečným kódem, který má každý team a díky kterému lidé na Atlantisu zjistí, o koho se jedná a podle toho štít deaktivují.

 

Transportér

Technologie - Antické

Toto zařízení umožňuje rychlou přepravu lidí a věcí po celém městě. Uvnitř zařízení se nachází panel s mapou města. Po dotknutí se určitého bodu na mapě vás zařízení na toto místo transportuje. Tato technologie je shodná s technologií transportních kruhů, které vynalezli rovněž Antikové.

 

Vězení

Technologie - Antické

Jedná se o středně velkou klec, která se po uzavření dveří ze všech stran obklopí silovým polem, takže z ní není možné uniknout. Expedice v něm držela zajatého Wraitha, kterého zkoumala a zkoušela na něm lék proti vysávání lidí.

 

Věznící zařízení

Technologie - Antické

V tomto zařízení uchovávali Antikové energetické bytosti, na kterých zkoumali "Povnesení" (stupeň vývoje, kdy by byli schopni odprostit od svých těl a žít jako čistá energie). Po stisknutí tlačítka zařízení generuje silné energetické pole, které bytost přiláká, a pak uvězní do zařízení na pozorování.

 

Věž

Technologie - Antické

Antická stavba téměř identická se základnou Atlantis, která je po 10 000 letech zcela porostlá vegetací. Z věží zbyla jen hlavní centrální, ostatní byly během wraithských útoků zničeny a celý komplex je ohrožován zemětřeseními, která ničí řadu chodeb. Komplex obsahuje ovládací křeslo, velkou zásobu antických střel, puddle jumpery a další technologie; je napájen jedním téměř vyčerpaným ZPM.

Místní vládnoucí rod využíval antických střel k ochraně zdejší planety před Wraithy, ale ZPM bylo vyčerpáno a rod ztratil schopnost ovládání antických technologií. Základna Atlantis tak získala nové puddle jumpery a střely, potřebné k zastavení Wraithů.

 

Základna na Antarktidě

Technologie - Antické

Tato základna byla ponechána Antiky na Zemi po jejich odchodu do galaxie Pegasus. Obsahuje ovládací křeslo, díky kterému lze ovládat zdejší systémy, dále obsahovala tisíce antických střel, které byly spotřebovány při zničení Anubisovy flotily a transportní kruhy. Celá základna je napájena jedním ZPM, které však bylo vyčerpáno, a proto musela SG-1 získat nové na Praclarush Taonas.

 

Základna na Taranis

Technologie - Antické

Antická základna na planetě Taranis. Antikové ji vybudovali uvnitř kráteru zdejšího supervulkánu. Mohli tak čerpat dostatek geotermální energie nejen pro štíty. Na základně byla umístěna antická válečná loď jménem Hipaferalkus.

Základna byla Antiky opuštěna, ale místním lidem se podařilo objevit chodbu poblíž jejich vesnice, která je do opuštěné základny zavedla. Kvůli hrozícímu nebezpečí v podobě Wraithů aktivovali štít. Jenže po nějaké době začaly nastávat problémy s generátory šítů a se seismickými otřesy na základně.

Místním se podařilo v místní databázi objevit adresu Atlantis a přivolat si pomoc. Po příchodu dr. McKay zjistil, že dlouhodobé čerpání geotermální energie aktivovalo vulkán. Základna je pak v krátké době zničena.

 

Zapalovač

Technologie - Antické

Používala jej Teyla, ale i ostatní Athosiané k zapalování ohně a svíček. Vysílá paprsek, který umožňuje zapálení. Není jisté, zda je to vlastní technologie Atosianů nebo zda ji získali od Antiků.

 

Zemnící stanice

Technologie - Antické

Město Atlantis je vybaveno čtyřmi zemnícími stanicemi, které odvádějí energii po zásahu blesku do hromosvodů, kterých jsou ve městě stovky, do oceánu. Stanice mohou být odpojeny pomocí konzole, která se poblíž zemnící stanice nachází. Energie pak není odváděna do oceánu a místo toho proudí chodbami města a dá se využít např. k napájení štítu Atlantis.

 

ZPM

Technologie - Antické

ZPM je vyspělý Antický zdroj energie, kterým je napájena většina antických technologií. Zdroj dodává velké množství energie až po dobu 10 000 let, než je jeho energie zcela vyčerpána. Energie se čerpá ze soběstačné oblasti podprostorového času. ZPM je schopno dodat Bráně energii potřebnou k otevření červí díry do jiné galaxie. Město Atlantis je též napájeno třemi ZPM moduly, které byly po vyčerpání napájeny naquadahovými generátory.

Antikové

Rasy a kultury

Rasa velice vyspělé rasy, samotných tvůrců Hvězdných bran. Antikové kdysi obývali Zemi, ale pak přišel mor a oni i se svým městem Atlantis přesídlili do zcela nové galaxie - Pegasus.

Zde však narazili na zcela nového nepřítele, který se vyrovnal jejich technologii. Tímto nepřítelem jsou Wraithové. Antikové se nejprve snažili Wraithy porazit, ale bylo jich málo, a tak potopili své město do oceánu a vrátili se dožít své životy zpět na Zemi. Mnoho z nich se dokázalo povznést - odprostit se od svých fyzických těl a žít ve stavu čisté energie. Antikové jsou první evolucí lidí, náš druh se vyvinul teprve z nich.

Antikové nikdy za žádných okolností nezasahují do vývoje jiných kultur. Jakékoliv porušení je trestáno (většinou vyhnáním a trestem). Příkladem je Athara, která v době, kdy na její lid útočili Wraithové, zničila pouhou myšlenkou jejich lodě a zachránila život na planetě. Antikové ji odsoudili k věčné ochraně svých lidí, ale již nikdy nemůže pomoci nikomu jinému.

Antikové patří společně s Asghardy, Noxy a Furlingy do aliance 4 nejvyspělejších ras. Antikové vybudovali nejen síť Hvězdných bran, ale i další vyspělé technologie na mnoha místech v mnoha galaxiích.

 

Athosiané

Rasy a kultury

Rasa Athosianů je jako většina v galaxii Pegasus neustále pronásledována Wraithy. A tak před mnohota generacemi opustila své vyspělé město a začala žít v nových příbytcích poblíž. Athosiané věří, že kdyby se do města vrátili, přivolali by Wraithy a ti by je zničili.

Athosiané jsou mírumilovní lidé, kteří však nedůvěřují cizincům. Většina z nich se živí zemědělstvím. Athosiané znají velké množství adres na jiné světy, na kterých mají své přátele nebo s nimi udržují obchodní vztahy.

Athosiané uctívají Antiky, které nazývají svými předky a modlí se k nim. V případě přirozené smrti nějakého Athosiana provádí tzv. Obřad kruhu, ve kterém se tělo uloží doprostřed kruhu, vytvořeného z kamenů, který symbolizuje Hvězdnou bránu a provede se slavnostní rituál.

Po příchodu expedice byli Athosiané napadeni Wraithy. Mnoho jich bylo uneseno, ale zbylé se podařilo přesunout na Atlantis. Později byli přesunuti na pevninu poblíž města Atlantis, kde si znovu vybudovali svá obydlí a začali pěstovat různé plodiny pro sebe i pro zásobování Atlantisu. Teyla - vůdce Athosianů se připojila k teamu mjr. Shepparda a je jeho epostradatelným členem.

 

Balkaňané

Rasy a kultury

Obyvatelé planety Balkan. Jsou to obchodníci, kteří na své planetě obchodují s ostatními rasami nejen se zemědělskými plodinami. Na své planetě nechávají žít lidi, kteří ze svých planet uprchli před Wraithy.

 

Děti

Rasy a kultury

Rasa na planetě M7G-677, která je chráněná před Wraithy díky uměle vytvořenému elektromagnetickému poli. To je chrání před všemi Wraithskými loděmi, protože v tomto poli přestává fungovat veškerá elektronická zařízení.

Všem místním obyvatelům je méně jak 25 let. Každý, kdo dovrší 24 rok svého života musí složit oběť (spáchá sebevraždu) za slavnostního ceremoniálu. Místní věřili, že díky tomu na ně Wraithové nezaútočí, ale ve skutečnosti se jednalo o pojistku, která redukovala populaci, aby se nerozšířila mimo dosah EM pole. Oběti kontrolovala rada starších, kterou tvořili nejstarší z vesnic - těch se na planetě nacházelo dvanáct. Dr. Mckayovi se podařilo EM pole rozšířit, a tak mohli oběti skončit.

 

Dagaňané

Rasy a kultury

Rasa velmi prostých lidí, ze kterých pocházelo i Bratrstvo, kterému před stovkami let Antikové svěřili zdroj energie - ZPM. Bratrstvo mělo ZPM chránit do doby, než se pro něj Antikové vrátí. Avšak po mnoha Wraithských útocích bylo Bratrstvo zcela vyhlazeno. Místní lidé se proto snažili záhadu rozluštit a ukryté ZPM nalézt, ale marně. Objevit ZPM se jim podařilo až s pomocí lidí z Atlantis. Avšak nalezené ZPM bylo znovu ukryto novým Bratrstvem, které bylo znovu vytvořeno po zničení toho předchozího, aby pokračovalo ve střežení ZPM a jednoho dne jej vrátilo zpět jednomu z Antiků.

 

Dorandeňané

Rasy a kultury

Podle antické databáze to byla úžasná rasa, která povolila Antikům, aby si na jejich planetě vystavěli základnu s účinnou zbraní, která byla napájena zcela novým zdrojem energie. Antikové tedy na této planetě experimentovali, ale při jednou z pokusů došlo k chybě a populace planety zemřela v důsledku ozáření silným typem radiace.

 

Energetické bytosti

Rasy a kultury

S těmito malými létajícími bytostmi se setkal mjr. Sheppard a dr. McKay na planetě, která se nachází ve stejné sluneční soustavě jako Atlantis. Jedná se o malá energetická stvoření, která vysílají velké množství energie, kterou může svými senzory zachytit puddle jumper. Jdou přilákat kouskem müsli tyčinky, čehož mjr. Sheppard využil, aby zničil zdejšího Wraitha.

 

Eratuský brouk

Rasy a kultury

Stvoření, které žije na domovské planetě Wraithů v temných, chladných a vlhkých jeskyních.. Pokud někdo cizí vnikne do jejich jeskyní, je brouky napaden. Brouk se přisaje k tělu a jako Wraithové pomalu vysává z těla člověka život.

Má čtyři nohy, kterými se zaklíní kolem krku oběti a zaryje se to tepen. Dále má pevný krunýř, pod kterým se nachází pružné tělo. Po přisátí pociťuje napadený velkou bolest a ztrácí v důsledku paralýzy kontrolu nad tělem. Odstranění střelbou, ohněm nebo nožem není možné, brouk se oběti pustí až po její smrti. Je vývojovým článkem Wraithů a důvod jejich vzniku. Reaguje na slanou vodu.

 

Geniové

Rasy a kultury

Technologicky poměrně vyspělá rasa, která se však vydává za velice chudé a prosté zemědělce. Díky tomu mohla uchránit před Wraithy svůj výzkum jaderných zbraní ve svém podzemním komplexu. Geniové jsou velmi nevyzpytatelní a prolhaní. Jejich cílem je vyvinout jaderné zbraně, kterými by účinně ničily Wraithské mateřské lodě a tím uchránili lid na své planetě.

Geniové také vnikli na Atlantis za účelem získat zásoby léků a vybušninu C4. Geniové též vlastní zařízení ze setřelené wraithské stíhačky (jakousi datovou skříňku), díky kterému byli schopni určit polohu všech mateřských lodí v galaxii.

 

Hophové

Rasy a kultury

Rasa žijící na planetě Hoph je na úrovni pozemšťanů zhruba ve 20. století. Místní vědci objevili protein, který znemožňuje Wraithům z lidí vysávat jejich energii. Lék se podařilo vytvořit, ale 50% obyvatelstva kvůli jeho vedlejším účinkům zemřelo. Zbylou polovinu zřejmě Wraithové za jejich počínání vyhladí.

 

Lidé z Proculu

Rasy a kultury

Místní lidé jsou pod ochranou Antika Athary. Ta je chrání před nebezpečím v podobě Wraithů, kteří k planetě čas od času přiletí. Athara je pak dokáže velkým energetickým výbojem zničit.

Místní lidé mají díky Athaře dostatek všeho - jídla, stavebních materiálů, ale jsou i dokonale zdraví. Žádný z lidí na planetě netrpí běžnými lidskými nemocemi ani tělesnými vadami. Zdejší lidé jsou většinou zemědělci nebo duchovní.

 

Olesiané

Rasy a kultury

Olesiané jsou velmi vyspělá rasa, která své lidi, kteří se dopustí nějakého zločinu, velice přísně trestá, a tak se jí daří udržet nízkou kriminalitu. Ti, co se dopustí nějakého vážného prohřešku, jsou posláni na ostrov, na němž je i Hvězdná brána, avšak bez DHD. Když pak na planetu přijdou Wraithové, sklidí trestance z ostrova a město s obyčejnými lidmi nechají netknuté.

Avšak ostrov se začal pomalu vylidňovat a Olesiané museli nasadit tvrdší tresty i za méně vážné prohřešky, aby znovu ostrov zalidnili.

Nakonec vyšlo najevo, že Olesiané měli s Wraithy dohodu - Pleskané jim budou na ostrov posílat potravu a Wraithové naoplátku nechají město nedotčené. Avšak vězni s pomocí atlantské expedice utekli a Wraithové zaútočili na město samotné.

Pleskané vlastnili řadu velice vyspělých technologií - od lodí, přes radiostanice, až po minerály, ze kterých štěpením získávali velké množství energie.

 

Satiďané

Rasy a kultury

Rasa obývající planetu Satida, ze které pochází i Ronon Dex. Většina těchto lidí byla vyhlazena při Wraithském útoku na jejich domovskou planetu. Třem stům lidí se podařilo ukrýt v krytech za městem a přežít tam Wraithský nájezd. Ale když lidé spatřili zcela zničenou planetu, rozhodli se odejít. Někteří odešli na Balkan, jiní na Manariu, nebo na jiné planety v galaxii Paegasus.

 

Stín

Rasy a kultury

Jedná se o energetickou bytost, kterou Antikové před tisíci lety před opuštěním Atlantisu zkoumali kvůli Povznesení (stavu, kdy by se mohli odpoutat od svých fyzických těla a žít jako čistá energie). "Stín" byl uchováván v zařízení, které jej drželo v subprostoru. Po vypuštění se začal tento tvor živit energií z pozemských naquadahových generátorů a začal růst.

Při malé velikosti způsobí člověku střet s ním popáleniny, po konzumaci velkého množství energie mu může způsobit i smrt.

Tvor je inteligentní - podle Antických výzkumů vnímá. Při pokusu jej znovu chytit zjistil záměr a polapit se znovu nenechal. Tvora se nakonec podařilo poslat za přetíženým naquadahovým generátorem na pustou planetu M4X-337.

 

Taranisané

Rasy a kultury

Jsou to prostí lidé, kteří zcela náhodně objevili chodbu poblíž jejich vesnice, která je dovedla do opuštěné Antické základny. Kvůli hrozícímu nebezpečí v podobě Wraithů aktivovali na základně štít. Jenže po nějaké době začaly nastávat potíže s generátory šítů a se seismickými otřesy na základně.

Místním se podařilo v místní databázi objevit adresu Atlantis a přivolat si pomoc. Po příchodu dr. McKay zjistil, že dlouhodobé čerpání geotermální energie aktivovalo vulkán. Základna pak v krátké době zničena, atmosféra se stala nedýchatelnou a popílek v atmosféře znemožnil výskyt jakéhokoliv života na planetě po dobu několika desítek let. Obyvatelé byly proto evakuováni na Atlantis a zde jim byla nabídnuta nová planeta k osídlení.

 

Wraithové

Rasy a kultury

Humanoidní stvoření, která se vyvinula po příchodu Antiků do galaxie Pegasus z Eratuského brouka. Ten napadal lidi a postupem času měnil jejich DNA až do podoby dnešních Wrathů - takže Wraithové jsou vlastně genetickou kombinací Eratuského brouka a člověka.

Wraithové vlastní spoustu nadlidských schopností. Mezi ně patří velká schopnost regenerace, ta je závislá na době, kdy se Wraith naposledy krmil. Takže při postřelení po krmení se poranění po kulce téměř okamžitě zacelí. Další schopností je telepatická komunikace. Díky ní dokáží Wraithové mezi sebou komunikovat i na velké vzdálenosti. Dokáží také uměle vyvolávat halucinace, které mají za úkol zastrašit a zmást lidi. Wraithové jsou také velice silní, dokáží s přehledem odhodit člověka několik metrů od sebe. Jejich buňky neobsahují žádné proteiny známé u lidí, a proto na rozdíl od člověka neumírají stářím.

Wraithové se živí vysáváním životní energie z lidí. Přiloží svojí ruku k tělu člověka a začnou jej vysávat. Člověkovi je při tomto procesu vstříknou zvláštní enzym, který dočasně posiluje jeho tělo, aby nezemřel dříve, nežli se Wraith nakrmí. Člověk při krmení stárne o desítky let a nakonec z něj zbývají jen tělesné pozůstatky.

Wraithové se jako mladí živí normální potravou, ale při dospívání dojde v jejich těle ke změnám a začnou se živit lidskou životní energií a jejich zažívací soustava je k ničemu.

Wraithové již po tisíciletí pustoší celou galaxii a ničí celé lidské civilizace. Pravidelně navštěvují zdejší planety, aby sklidili část lidí transportním zařízením na své lodě. Na některých lidech se nakrmí, jiné uchovají na pozdější období. V obdobích po "skizních" se většina Wraithů ukládá ke spánku - hibernuje ve svých komorách na mateřských lodích, někdy i několik stovek let.

Wraithové jsou natolik vyspělou rasou s technologiemi, které se rovnají těm Antickým. Proto se Antikové po zdlouhavých bojích rozhodli potopit své město do oceánu a opustit je, aby záchránili alespoň část jejich druhu. Po příchodu expedice však byla v období hibernace zabita Wraithská královna mjr. Sheppardem a spící Wraithové se znovu probudili a začali opět plenit celou galaxii.

 
 
 
 

Postavy

Elizabeth Weirová John Sheppard Meredith Rodney McKay Aiden Ford Teyla Emamgan Ronon Dex Carson Beckett Radek Zelenka Samantha Carterová

Athos

planety

Je domovskou planetou Athosianů - Teylina lidu a první planetou, na kterou se expediční team vydal. Místní lidé zde žijí ve vesnici poblíž Hvězdné brány. U vesnice se nachází Antické město, které je poničené od útoků Wraithů. Vesničané se do něj nechtějí vracet, protože věří, že by to přivolalo Wraithy. Expedici se ho bohužel nepodařilo kvůli Wraithům prozkoumat.

Za vesnicí leží jeskyně, ve kterých se kdysi Athosiané před Wraithy ukrývali. V jeskyních jsou rozsáhlé malby zobrazující útoky Wraithů na místní obyvatele. Malby jsou až tisíc let staré. Po útoku Wraithů byla většina lidí na planetě unesena a ti, co přežili, odešli s expedicí do města "předků" - na Atlantis. Později se jejich novým domovem stala pevnina poblíž města Atlantis.

 

Lantea

planety

Planeta, která velice připomíná Zemi - svou velikostí i prostředím. Většina povrchu je pokryta oceánem, ale je zde i pevnina o rozloze cca 50 milionů čtverečních mil. Město Atlantis je umístěno v oceánu asi 25 minut letu jumperu od pevniny.

Pevninu brzy po objevení osídlili Athosiané, kteří opustili svou domovskou planetu kvůli Wraithům, a začali zde pěstovat zemědělské plodiny pro sebe i pro expedici.

Na planetě se také každých 20 - 30 let vyskytuje bouře, která pokrývá asi 20% povrchu planety. Vzniká spojením několika menších bouří a má ničivé účinky. Antikové před ní byli chráněni štítem města.

 

Balkan

planety

Planeta, na níž obchoduje mnoho ras téměř se vším. Teyla ji navštívila společně s Rononem, aby vyměnila místní len odolný proti chorobám za výpomoc svých lidí při sklízení úrody. Při tom se zcela náhodně dozvěděla, že zde žije muž pocházející z Ronanovy domovské planety - Satidy.

 

Dagan

planety

Planeta, na níž kdysi přinesli Antikové jeden ze svých zdrojů energie - ZPM a svěřili jej místnímu Bratrstvu. To mělo zdroj chránit před Wraithy, dokud se Antikové nevrátí, aby si jej vyzvedli. K jeho nalezení vede devět kamenů s čísly, které jsou ukryty na různých místech planety. Po správném vložení do podstavce a přiložení rukou otevřou úkryt se ZPM. Po nalezení ZPM expedicí jej nově vytvořené Bratrstvo znovu ukrylo.

 

Domovská planeta Wraithů

planety

Hvězdná brána se nachází na oběžné dráze této planety, takže jsou zde Wraithové chráněni, protože se na planetu dá dostat pouze lodí a Hvězdná brána je silně střežena. Na povrchu planety se nachází jedna z Wraithských mateřských lodí, která je po stovkách let porostlá vegetací a v níž Wraithové během staletí hibernovali. Po probuzení odtud Wraithové i s lodí odletěli a zanechali za sebou kráter. Na planetě se také nachází erutraský boruk, ze kterého se Wraithové vyvinuli a kterým byl napaden mjr. Sheppard.

 

Dorandena

planety

Podle antické databáze to byla planeta s vyspělou civilizací, která zde nechala Antiky vystavět základnu s účinnou zbraní napájenou zcela novým a revolučním zdrojem energie. Avšak při testu této zbraně došlo k poruše a část lidí zemřela. Zbylé lidi vyhladili Wraithové.

Planeta byla prozkoumána teamem mjr. Shepparda - byla zcela zničená, jediným netknutým místem byla základna. Dr. McKay se ji rozhodnul znovu zprovoznit, ale při testu nastala stejná chyba jako kdysi. Došlo k přetížení zbraně a celá planeta spolu s 5/6 sluneční soustavy byla zničena.

 

Genie

planety

Tato planeta je pokryta úrodnou půdou, na níž místní lidé - Geniové pěstují fazole zvané Tava. Avšak v podzemí této planety se nacházejí úkryty, které byly původně určené jako úkryty při válkách. Nyní zde však Geniové vyvíjí atomové zbraně, které mají sloužit k obraně před Wraithy.

 

Hoph

planety

Planeta rasy, která se pokoušela vytvořit protein, který by po aplikaci do těla znemožňoval Wraithům vysávat z lidí jejich životní energii. Na planetě je město, ve kterém je před Wraithy ukryto mnoho archivů s vědomostmi. Úroveň této rasy je podobná začátku 20. století na Zemi. Lék, který se podařilo vytvořit, měl i vedlejší účinky, na které zemřelo přes 50% populace.

 

M4X-337

planety

Pustá planeta bez lidského osídlení. Na tuto planetu byla odeslána energetická bytost, kterou před tisící lety zkoumali Antikové kvůli povznesení.

 

M5S-224

planety

Planeta, jejíž povrch je pokrytý mlhou nabitou energií. Ta dodává zdejší Hvězdné bráně energii přímo, a tak je možné získat potřebné množství energie i k cestě zpět na Zemi. Ve skutečnosti je ale mlha myslící životní formou, ze které každá aktivace Brány kus zabije. Na planetě se ještě poblíž Hvězdné brány nachází nějaký druh stavby.

 

M7G-677

planety

Planeta, jejíž obyvatelé jsou chránění elektromagnetickým polem. To je chrání před všemi Wraithskými loděmi, protože v tomto poli přestává fungovat veškerá elektronická zařízení. Všem místním obyvatelům je méně jak 25 let. Každý, kdo dovrší 24 rok svého života musí složit oběť (spáchá sebevraždu). Místní věřili, že díky tomu na ně Wraithové nezaútočí, ale ve skutečnosti se jednalo o pojistku, která redukovala populaci, aby se nerozšířila mimo dosah EM pole.

 

Olesia

planety

Na této planetě je Hvězdná brána umístěna na ostrově, který je obýván trestanci. Ty sem poslala velmi vyspělá rasa Olesianů, aby zaručila bezpečný život lidem na nedaleké pevnině. Wraithové se tak při příchodu krmili na trestancích místo na lidech ve městě.

 

P3M-736

planety

Planeta s velice vysokým UV zářením, kde UV index přesahuje 1000. Na planetě nejsou žádní živočichové a planeta není ani obydlená. Je zde jen velké množství rostlin, kterým se zde i přes drsné podmínky daří. Po západu slunce zůstává na planetě tolik zbytkové radiace, že jsou zde nepoužitelné senzory puddle jumperu.

Jediným místem, které je před smrtelným zářením chráněno, jsou zdejší jeskyně, kde přebýval i Ronon Dex. Na této planetě se s ním a s uprchlým poručíkem Aidenem Fordem setkal team mjr. Shepparda.

 

Proculus

planety

Planeta, na níž žije s místními obyvateli Athara/Chaya - Antička, která chrání tuto planetu. Byla sem vyhnána za to, že nedokázala opustit své lidi a nechat je napospas Wraithům. Jedinou myšlenkou zničila jejich lodě a za to byla potrestána. Tímto trestem je ochrana pouze zdejšího lid před Wraithy - nesmí pomoci nikomu jinému.

Místní obyvatelé jsou dokonale zdraví, nejsou postiženi žádnými nemocemi ani tělesnými vadami. Jsou to většinou zemědělci. Mjr. Sheppard zde vyjednával s Chayou/Atharou o možném úkrytu lidí před Wraithy na této planetě.

 

Satida

planety

Domovská planeta Ronona Dexe. Byla napadena a zcela zdevastována Wraithy. Většina místních obyvatel byla vyhlazena, ale třem stům těchto lidí se podařilo ukrýt v době útoku za městem a když spatřili zničené město, odešli na různé planety v galaxii.

 

Taranis

planety

Planeta, na níž Antikové vybudovali další ze svých základen. Ta byla vystavena ve zdejším kráterů obří sopky, jejíž průměr je okolo 25 kilometrů. Místní obyvatelé jsou obyčejní lidé, kteří si však začali Antickou technologii pomalu osvojovat. Avšak jejich zásah způsobil to, že se vulkán stal znovu aktivním a velké erupce znemožnili jakýkoliv život na planetě na několik desítek let.

1x04 - Thirty Eight Minutes

Zelenka:
  • Můžeš mi dát ty nejnovější data, prosím?
  • Ne! Tak aspoň, aspoň tři mi dej!
  • To je vono. My to máme.
 

1x15 - The Brotherhood

Zelenka:
  • "Ježiš!! Já s těma hercama nemůžu dělat..."
 

1x17 - Letters from Pegasus

Zelenka:
  • Na dně moře, máme mechanismus, kterej obrovskou silou vytrhl kotvu města ze dna oceánu. My jsme ... Zhrozili jsme se. Neuvěřitelný. Co se to děje? A ten hluk, celé město se třáslo.. Jako při zemětřesení. To bylo něco neuvěřitelnýho. A najednou - se hneme, celé město stoupalo. Stoupalo nahoru, nahoru k hladině. To, to bylo něco neuvěřitelnýho. A a a věže prorazily hladinu, a vyjeli jsme nahoru nahoru vody a vlny, vlny, vodopády všechno teče z těch vejšek a vystřelili jsme nahoru, úplně, úplně na vršek a najednou ...... slunce :o) sluníčko, prostě... proudilo do všech voken. Do smrti.. do smrti na to nezapomenu.

    A drž se... miláčku.
 

2x04 - Duet

Zelenka:
  • No jo, tak jo, děcka, do toho, deme deme deme. Musíme todle dodělat!! Pojďte už, honem!!
 

2x10 - Lost Boys

Zelenka:
  • To je v háji todleto.
 

3x03 - Irresistable

Zelenka:
  • Letí, on tak krásně letí.
 

3x08 - McKay and Mrs. Miller

Rod (z paralelního vesmíru) na Zelenku:
  • Měj se... (36:50)
 

Zajímavosti ze seriálu

Původně všechny Wraithy mužského pohlaví ztvárnil jediný herec - James Lafazanos.

Všechny Wraithské královny, které se doposud v seriálu objevili, hrála tatáž herečka - Andee Frizzell.

Herec Christopher Heyerdahl si v seriálu zahrál hned dvě role, první je postava Athosiana Hallinga, druhou je pak Wraith, se kterým se setkal Sheppard v epizodě Commnon Ground a nyní se objevuje ve 4. sérii.

Herečka Kate Hewlett hrající McKayovu sestru Jeanie Millerovou je skutečnou sestrou Davida Hewletta, ztvárňujícího právě Rodneyho McKaye.

Model brány na Atlantis je vyroben z gumy narozdíl od SG-1, kde je z plastu.

Při natáčení jsou ve skutečnosti používány dva puddle jumpery. První je uzavření a slouží pro natáčení v exteriérech, druhý je pak otevřený a je určený pro natáčení záběrů uvnitř jumperu.

Všichni členové expedice nosí na svém rameni vlajku své země. Podle Elizabeth Weirové jsou v expedici lidé z tuctů zemí. V seriálu jsme tak mohli vidět vlajky reprezentující Austrálii, Švédsko, Spojené státy, Kanadu, Skotsko, Španělsko, Německo, Belgii, Jižní Afrika, Českou republiku, Anglii nebo Japonsko.

Postava dr. Weirové, kterou v seriálu hraje Torri Higginson, původně ztvárnila Jessica Steen, a to v dvojdíle The Lost City na konci sedmé série seriálu Stargate SG-1.

V seriálu Stargate Atlantis tým využívá při natáčení taktické vesty Blackhawk Omega.

Skutečné jméno dr. McKaye je Meredith. Jméno Rodney je až druhé.

Původně autory navrženým hercem, který by získal roli mjr. Johna Shepparda byl Ben Browder. Joe Flanigan byl vybrán, protože Browder kvůli natáčení Farscape: The Peacekeeper Wars nemohl roli vzít. Později byl však obsazen do role pplk. Camerona Mitchella v Stargate SG-1.

některé zajímavosti pocházejí z imdb.com, další najdete na tv.com (anglicky

 

 

O StarGate Atlantis

Atlantis

Seriál StarGate Atlantis je tzv. odnož (spin-off) seriálu StarGate SG-1 (více). Volně navazuje na poslední dva díly sedmé série, v nichž je na Antarktidě objevena Antická základna. Zde dr. Daniel Jackson zjišťuje, že adresa k městu Antiků - Atlantis - se skládá z osmi symbolů, a tudíž se toto město nachází v jiné galaxii. Galaxie nese název Pegasus a je součástí Trpaslíkovy galaxie. Je tedy sestavena expedice v čele s bývalou velitelkou SGC dr. Elizabeth Weirovou, která má za úkol pomocí antického zdroje energie ZPM otevřít červí díru na Atlantis a vydat se toto město prozkoumat. Avšak zdroj má energii, která vystačí pouze k jedinému otevření Brány, a tak expedice riskuje, že pokud na Atlantis nenalezne podobný zdroj energie, už se se Zemí nikdy nespojí a nebude se moci vrátit...

[více v jednotlivých epizodách]

 

Stručně děj seriálu

Hlavn  postavy

Expedice na Atlantis musí čelit mnoha těžkým situacím, ale zvláště zcela novému nepříteli, který porazil i samotné Antiky. Tímto nepřítelem je rasa zvaná Wraitové. Ta je velice podobná dosti známým upírům, avšak Wraithové nevysávají ze svých obětí krev, ale jejich životní sílu. Expedice, stejně jako SG týmy, prozkoumává nové planety, poznává nové rasy, navazuje s nimi kontakty a zkoumá nově objevené technologie - ať už ty na Atlantis nebo na jiných planetách.

Seriál běžel souběžně se StarGate SG-1 po dobu tří sérií a jeho děj se s SG-1 občas prolínal. Od čtvrté série však seriál poběží samostatně, protože seriál SG-1 desátou sérii skončil.

Úkolem expedice je tedy prozkoumávat celé město Atlantis, novou galaxii, najít nový zdroj energie ZPM, který je potřeba k otevření Hvězdné brány na Zemi a také ubránit sebe i město před novými nepřáteli.

 

Hlavní postavy seriálu

Radek Zelenka
  • dr. Elizabeth Weirová (Torry Higginson)
  • mjr./pplk. John Sheppard (Joe Flanigan)
  • dr. Rodney McKay (David Hewlett)
  • Teyla Emmagan (Rachel Luttrell)
  • por. Aiden Ford (Rainbow Sun Francks)
  • dr. Carson Beckett (Paul McGillion)
  • Ronon Dex (Jason Momoa)
  • pplk. Samantha Carterová (Amanda Tapping)
  • Richard Woolsey (Robert Picardo)
  • dr. Jennifer Kellerová (Jewel Staite)

Za zmínku stojí také vedlejší postava (pro Čechy zcela jistě hlavní :) ) českého vědece dr. Radka Zelenky (David Nykl), který v seriálu čas od času prohodí pár českých vět.

Seriál StarGate Atlantis se natáčí stejně jako StarGate SG-1 v kanadském Vancouveru. První epizoda s názvem Rising (Povstání) měla světovou premiéru 16. července 2004 a od té doby byly odvysílány již 4 série, pátá bude následovat v létě tohoto roku, čehož je zřetelné, že seriál StarGate Atlantis slaví stejné úspěchy u svých diváků jako StarGate SG-1.

Momentka
Momentka
 
 Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek